کاندید سر شناس
نو شته نذ یر ظفر نو شته نذ یر ظفر

ماده شصت و یکم قا نون اسا سی افغانستان ( رئیس جمهور با کسب اکثریت بیش از پنجاه فیصد آرای رای دهنده گان از طریق رای گیری آزاد؛ عمو می ؛ سری و مستقیم انتخاب میگردد.

وظیفه رئیس جمهور در اول جوزای سال پنجم بعد از انتخا بات پا یان میابد .

انتخا بات به منظور رئیس جمهور جدید در خلال مدت سی الی شصت روز قبل از پا یان کار رئیس جمهور بر گزار میگردد.)

 

ر سا نه های جمعی جمعا از انتخا بات سخن میز نند و با ارایه گزارشات؛ مصا حبه ها ؛ نظر خواهی و تدویر میز های مدور انظار همو طنان و صا حب نظران را به سمع همه میر سانند و صاحب نظران نیز نظر یات مختلفی دارند که کی باید انتخاب شود و کی را باید انتخاب کرد؟

گره خورده گی منافع جهانی در از بین بردن تروریزم در افغانستان و منطقه با عث دخالت های جا معه جهانی در امور داخلی افغانستان میشود و صاحب نظران معتقد اند که برای انتخابات شفاف در افغانستان که از هزینه جامعه جهانی تامین میشود ؛ بعید نگهداشتن جنگسا لاران و جنا یتکاران جنگی  درانتخا بات است که ایشان با وجود جرایم جنایی در بین عوام الناس از جمله متنفذین محسوب میشوند و اکثر مردم بیبضاعت که از سوابق ظلم و تعدی آنها  آگاهی دارند با دلهره گی در پرو سه انتخا بات شر کت خواهند کرد.

از جا نب دگر در مدت هشت سال ریاست جمهوری آقای کرزی نخل امید و آرزوی مردم خشک گر دید و بیعدالتی بار ورشد که این خود باور عوام الناس را به برد جنگسالاران در انتخا بات تقو یه نمود ؛ همچنان  بحران اقتصادی به حدی شدت گرفته که عده یی بخاطر گر فتن و حصول 50 دالر رای اعتماد شانرا به معرض فروش قرار خواهند داد .

در انتخاباتی ریا ست جمهوری که امسال باید صورت بگیرد رقم کا ندیدان به مراتب بیشتر از انتخابات اول است و نکته قابل عطف این است که در جمله کا ندیدان چهره های به مشا هده میرسد که در بین مردم در جرم و جنایت سر شناس است و خود را کا ندید ریاست جمهوری کرده در حا لیکه در قا نون اساسی افغانستان در مورد رئیس جمهور در ماده شصت و دوم  چنین آمده است:  ( شخصی که به ریا ست جمهوری کاندید میشود ؛ واجد شرایط ذیل با شد: 1- تبعه افغانستان ؛ مسلمان و ومتولد از والدین بوده و تا بیعت کشوری دیگری را نداشته باشد .

2- در روز کاندید شدن سن وی از چهل سال کمتر نباشد.

3- از طرف محکمه به ار تکاب جرایم ضد بشری ؛ جنایت و یا حر مان (محرومیت  از حقوق مد نی محروم نشده باشد .)

 

طوریکه مفسرین عقیده دارند قانون اساسی با شتابزده گی تدوین شده که تمام حقوق حقه اتباع درآن صراحت پیدا نکرده و مملو از نواقص است و با وجود همه نظر به ماده شصت دوم همین قانون اسا سی قا نون اساسی؛ کاندید  شهنواز تنی خلاف این ماده است .

شهنواز در بین مردم شخص سر شناس است زیرا وی با پر تاب بم و قتل همو طنان ما ؛ شهره جنا یی پیدا کرد وپس از بمباران کابل و قتل مردم مستضعف که در کو دتای نا فرجام انجام داد راهی پا کستان گردید و مورد استقبال آی اس آی قرار گرفت که تا آنز مان وی را بحیث یک کمو نیست تندرو میشناختند مگر با قبول مزدوری دفعتا القاب کمو نیستی از وی سلب و لقب جهادی بوی اعطا میشود که این خود بیانگر مزدوری یک افسر ناکام است که حتی در کودتا کردن نیز شایستگی و استعداد نداشت و شرم آور اینکه به نا کا می اش نا کا می دیگری را افزود ونزد دشمن زانو زد ؛ آیا کاندید چنین جنایت کار سر شناس در پست ریاست جمهوری برای مردم قابل قبول است؟

هر گز نه.....

آیا مردم میخواهند چنین رئیس جمهور داشته باشند که با آمدن اندک ترین فشار مردم و ملت را بگذارد و فرار کند؟ هر گز نه

آیا مردم میپذیرند که رئیس جمهور شان بدون تقریر و تحریر باشد؟ هر گز نه

خود شهنواز تنی نیز میداند که وی قابل کاندید نیست مگر دستهای از عقب وی از پشت پرده های آی اس آی پا کستان وی را در میدان انتخا بات می اندازد و توسط وی منا فع سیاسی و جا سو سی خود را انتقال مید هند و آی اس آی حضور خود  را در آینده  های افغانستان حفظ میکند؛ پا کستانی ها خوب میدانند که شهنواز برد ندارد با همه مصارف گزاف این درام را در ستیژ انتخابات به نمایش میگذارند تا تثبیت حضور کنند .

امروز مردم میدانند و باید بدانند که با کی رای دهند تا فردا دوباره پشیمان نشوند چون رای دادن رسالت میهنی و مسو ولیت ایمانی و وجدانی دارد بنا باید خدا را حاضر دانست و به وجدان اتکا نمود و به کسی رای اعتماد داد که شا یسته آن باشد؛ زیرا خود کرده را نه درد است و نه درمان. والسلام


April 22nd, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات